12 november 2011

Nya skor

Igår hade jag äntligen bestämt mig, jag skulle köpa de där skorna jag gått och trånat efter. Efter otaliga besök på DinSko hade jag alltså fattat mitt beslut. Jag var ju tvungen att ha något annat än converse för kvällens finmiddag med!

Lånade Eriks cykel och pinade iväg ner till Strömpilen. Väl inne på DinSko gick jag fram till hyllan där jag sett skorna stå för en vecka sedan, men, till min stora besvikelse stod det nu ett par andra fula stövlar. Tittade mig omkring och JA! där stod de ju, på ett bord! (Jag ska tillägga att jag varit lite inställd på att de kanske inte skulle finnas kvar, eftersom jag velat så länge, men att jag nu var 100% bestämd. 500kr för ett par skor är en stor sak för mig)

På bordet står 5 skor. 38, 41, 41, 41, sista chansen, *va en 39a, va en 39a*, 38. Damn! Äh jag måste ju testade den ändå, i med foten, ja jo, den sitter ju åt rätt fint. Det kan gå, men vänta, vad är det för rosa lapp i? 299! REA! Woho, jag måste testa båda skorna. Går och ber butiksbiträdet hämta en. Hon kommer tillbaka med ett par, med andra skosnören! Det visar sig att detta är samma skor som jag redan i Växjö testat ett flertal gånger och varit sugen på! Jag har inte märkt det eftersom de vita snörena var så utmärkande, och de jag testat nu har bruna.

Jag testar båda skorna och berättar för butiksbiträdet hur länge jag funderat över skorna, och nu när jag bestämt mig är de till och med på REA! Då förklarar butiksbiträdet för mig att det ju är halva priset på den rosa lappen... mina 500krs skor har nu alltså förvandlats till 150krs skor!!

Jag slår till! Lite skav kan det vara värt för 150kr skor som lätt är värda 500kr!



















Score!

Inga kommentarer: